Weversmarkt Hoorn

Inmiddels hebben al meer dan 2000 bezoekers mijn blog gevonden. Helemaal leuk! Op naar de 5000 wat mij betreft ;) Misschien draagt het volgende blogje daar een steentje aan bij.

Afgelopen woensdag ben ik naar de Weversmarkt in Hoorn geweest. Klokslag 10.00 uur stond ik in Hoorn. Door de verwachte hitte en noodweer later op de dag, was ik maar vroeg gegaan. Ik vond het weer heerlijk en de markt lijkt elk jaar groter (of beter gezegd: langer). Ik kon alle kraampjes goed bekijken, omdat ik vroeg was. Ook bij Schouten Handwerken hoefde ik niet met een schoenlepel in. Ik kon alle mooie wolletjes en garens op mijn gemakje bekijken. Wat zijn er toch mooie garens te koop. Altijd handig zo'n Wil-Ik-Maken-lijstje (WIM-lijstje). Projecten genoeg (lees: excuses genoeg om toch eens een paar garens mee naar huis te nemen). Maar ik heb me ingehouden, echt waar :) Wil je meer weten over Schouten Handwerken? Klik dan hier, klikker de klik

Misschien vraag je je af, waar blijven die foto's van de Weversmarkt? Ik bedacht me in de trein weer terug naar huis dat ik helemaal vergeten was foto's te maken. Oh, oh! Wat is een blogje zonder foto's?! Dus daarom heb ik besloten om een aantal foto's van mijn aankopen met jullie te delen. Normaal gesproken, doe ik dat niet. Maar dan had ik maar niet zo stom moeten zijn om geen foto's te maken. En ik noem mezelf blogger, ahum! 

Ik liep bij de kraam van Atelier Lindelicht tegen deze droom van een garenkom van Scheepjes aan. Deze garenkom is gemaakt van Mango hout. Maar Scheepjes heeft er maar een paar laten maken in verschillende houtsoorten. Dus je komt deze garenkommen niet zoveel tegen. Wel volop te krijgen op het internet. Maar ik wilde de tekening van het hout graag in het echt zien. De tekening van het hout op deze garenkom vind ik prachtig! Wat houd ik toch van mooie houtsoorten, smelt :)

 
Bij dezelfde kraam van Atelier Lindelicht viel mijn oog op deze prachtige garenhouder in de vorm van een vlinder. Echte een hebbedingetje!

Ik kreeg ook nog een cadeautje mee van Atelier Lindelicht. Laat ik nu dol zijn op cadeautjes ;) Ik kreeg een zakje met 2 bedeltjes, proefzakje Eucalan en 361 Herbs of happiness. Nou happy was ik al!


 Atelier Lindelicht heeft ook een website, klik hier, klikker de klik.

Was dat alles? Nee, ik heb ook nog 2 boeken op de kop getikt. Een Japans boek over het vlechten met stoffen (meshwork). Deze techniek heb ik mogen leren van Heleen Pinkster bij de quiltwinkel Wilma Karels in Ede. De website van Heleen vind je hier, klikker de klik en die van Wilma Karels hier, klikker de klik.


Het tweede boek gaat over zijdeschilderen. Ik heb van Ruomei Tan het Chinese zijdeschilderen geleerd. Haar website vind je hier, klikker de klik. Maar ik wil me natuurlijk ook nog een keertje in de Westerse variant verdiepen. Staat ook op mijn WIM-lijstje ;)


Als kers op de slagroom liep ik ook nog de volgende mensen tegen het lijf: Gert van Raalten van de blog Real Men Stitch and Sew (voor de blog klik hier, klikker de klik) en Anna Boer - van der Molen van het breien van de kralentasjes (voor haar website klik hier, klikker de klik). Helemaal gezellig! En wat blijkt: je bent nooit alleen op de Weversmarkt. Lotgenoten genoeg :)

Conclusie: houd je van draadjes en lapjes? Dan is de jaarlijkse Weversmarkt in Hoorn the place to be!

Tot de volgende keer maar weer :)
 
Handwerken crasht niet
Het heeft altijd bereik 
En de accu is ook nooit leeg :)

Reacties

Anoniem zei…
Het is een leuke markt voor alle liefhebbers van textiel. Voor allemaal is er wel wat leuks te beleven!
Bij de volgende markt hoop ik van de partij te zijn.
Groetjes van assistent Mrt.

Populaire posts van deze blog

Kralenbeursje breien

Workshop Hardanger

Stapjes op videogebied