Op naar Nantes

En voor je het weet, zit je voor de jaarwisseling. Zoals jullie hebben gemerkt, was ik druk. Maar ja, wie niet in deze tijd van het jaar. Naast Sinterklaas en Kerst heb ik ook nog diverse verjaardagen in de familie, waaronder die van mezelf :) Tussendoor wilde ik ook nog een beetje handwerken. Tja, dan zit je zo aan het einde van het jaar. Maar jullie hadden nog een blogje van mij te goed over mijn avonturen in Nantes. En dan besef je dat je al weer een maand terug bent, wat vliegt de tijd!

Eind november reisde ik naar Nantes in Frankrijk, want Margaret Lee was weer in Europa. En dan ben ik van de partij :) Waar ze ook is in Europa, ik kom naar haar toe. Ik had 4 dagen geboekt voor de kat. En ik had huiswerk gemaakt! Hieronder vind je het resultaat van mijn huiswerk.


En een fotootje van dichterbij, dat zijn heel veel driehoekjes ;)


De eerste dag was het gelijk raak: de achtergrond mag eruit, het was fout. De vorm van de driehoekjes was fout en de kleur van de eerste laag was ook fout. Nu kan ik natuurlijk doormodderen, maar je kent me. Ik weet dat ik veel beter kan dus het gaat eruit. Maar knippen kan ik ook thuis dus heb ik in Nantes nog een stukje geoefend met de tweede en derde laag. Dat ziet er al beter uit ondanks dat de eerste laag fout is.



Toen wilde ik eigenlijk door met de kat, maar ik kan pas beginnen met de kat als de achtergrond goed is. Dus gelukkig had ik mijn andere werkje De Lelie ook bij me. Eigenlijk moest de lelie af zijn, voordat ik met de kat doorging. Maar dat is me niet gelukt, tienduizend excuses maar het was niet af. Dus ben ik geheel terecht teruggefloten en hup verder met die lelie. De twee bloemblaadjes die er in zaten...


waren ook fout. Dus knip, knip weg ermee! Diep ademhalen en opnieuw beginnen :) En nee, ik ben niet zielig! Absoluut geen spijt van het uithalen, want na een dagje zweten zat het eerste bloemblaadje er weer in. Verschil van dag en nacht toch?!


En na nog een dagje heel hard werken, leek het kwartje bij mij te zijn gevallen. Dat belooft nog wat voor de andere bloemblaadjes :) Mooi hè, het lijkt net geschilderd maar het is echt geborduurd!


Maar het was niet allemaal kommer en kwel hoor :) Ik heb heel veel geleerd en daar houd ik van! Daarnaast had ik een nette kamer met kookhoekje en ben ik voor het eerst in een Franse supermarkt geweest. Dat was nog eens een avontuur!

Zoals je hebt gelezen, ben ik mezelf tegengekomen in deze cursus. Ik moet meer huiswerk maken, dus tijd heb je niet maar maak je ;) Ik ga weer een poging wagen! Margaret, ontzettend bedankt voor je geduld met mij! Ik ben nou niet de ideale leerling als het om huiswerk maken gaat. Maar wat niet is, kan nog komen ;) Nog maar een tandje erbij. Dat heb ik met de topsport (ritmische gymnastiek en polsstokhoogspringen) zo vaak moeten doen. Dat kreeg ik ook niet cadeau. Dan leer je wel doorzetten (met een grote D) en daar kan ik nu van profiteren :)

Tot de volgende keer maar weer!

Handwerken crasht niet
Het heeft altijd bereik 
En de accu is ook nooit leeg :)




Reacties

muskaan zei…
Every creative venture required retracing one's steps. But your tremendous patience and zeal towards perfection is so inspiring !

Populaire posts van deze blog

Kralenbeursje breien

Workshop Hardanger

Stapjes op videogebied