3...2...1

En spring! Mijn eerste blog is een feit :) Welkom!
Op deze blog houd ik mijn avonturen bij in de handwerk- en schilderwereld, waarin het ambacht centraal staat. Uiteraard met hier en daar een moderne knipoog ;)

Maar waarover schrijf ik mijn eerste blog?
Nou, laten we deze mijlpaal met een andere mijlpaal vieren. Goed plan?

Maandag 29 mei stond ik in Bennekom voor de weefkring 't Web. Ja, op die bloedhete maandag.
De mussen vielen van het dak en wie gaf er een presentatie? Precies, moi ;)
 
Maar tot mijn grote verbazing was er een grote opkomst.
 Allemaal vrouwen die naar mijn verhaal wilde luisteren.
 
 
Het bestuur had mij namelijk gevraagd om een presentatie te geven over al mijn bezigheden op handwerk- en schildergebied.
 
Mijn eerste reactie was: echt?!
 
Voor mijn gevoel ben ik namelijk nog niet zo lang bezig met handwerken en schilderen.
Een jaartje of 7, dan is het al aan de ruime kant.
 
Maar ik weet ook dat sommige mensen daar anders tegenaan kijken. De afgelopen jaren ben ik namelijk wel als een wervelwind door de wereld van het handwerken en schilderen getrokken. Of in mijn eigen woorden: de stop ging uit het bad en ik kan de stop nog steeds niet vinden ;)
 
Dus mijn tweede reactie richting het bestuur was: hoe lang mag mijn presentatie duren? Onderwerpen genoeg ;) Ik kreeg een half uur. Dus ik heb mij beperkt tot de mijlpalen in mijn jonge handwerk- en schilderleven. Lees: ik heb aandacht besteed aan 1/3 deel van de technieken die ik beheers.
 
Ik heb de leden van de weefkring meegenomen langs de rode draad die door mijn handwerk- en schilderavonturen loopt.
 
 

Uiteraard had ik veel voorbeelden meegenomen, zodat iedereen tijdens de presentatie van alles kon bekijken, aanraken en voelen. Handwerkers houden hier nu eenmaal van :)
 
 

Hoe krijg je een groep vrouwen stil? Je raadt het al: Mari-jan een presentatie laten geven.
 Je kon een speld horen vallen, een ongelofelijke ervaring!
 Na afloop kreeg ik een daverend applaus, waarop alleen een buiging op zijn plaats was.
 Daarna beantwoordde ik de vele vragen die op mij werden afgevuurd.
 
 
 
Sommige leden waren helemaal van hun sokken geblazen en kwamen niet meer uit hun woorden. Maar ik blijf gewoon wie ik ben. Naast mijn schoenen lopen, kan altijd nog ;)
 
Heb je nu zoiets van: waarom was ik niet bij die presentatie? Ik ben ook in te huren voor 'feesten en partijen' op locatie zoals handwerkwinkels, handwerkcafé's etc. Neem gerust contact met me op.
 
Zo mijn eerste blog is een feit! Ik ben heel benieuwd naar je reactie. Laat gerust iets achter. Mijn blog staat namelijk nog in de kinderschoenen ;)
 
Tot de volgende keer!

Reacties

Unknown zei…
Hallo Mari-jan,
Wat een heerlijk blog maak jij voor ons, je opent deuren die anders niet bereikbaar voor mij zijn.
Ik ben beperkt qua mobiliteit dus op deze manier kan ik toch heel veel meebeleven.
Dank je wel, ik blijf je volgen

Populaire posts van deze blog

Kralenbeursje breien

Workshop Hardanger

Stapjes op videogebied