Jeanny pakt uit

Wat fijn dat jullie de reactieknop hebben gevonden. Helemaal leuk :)
Bedankt allemaal!
Dus ik ga vrolijk door met bloggen.

Zo zit je in de trein naar Leeuwarden en zo zit je in de trein naar Goes :) Wat moet je daar nou weer doen? Nou, naar de tentoonstelling 'Jeanny pakt uit' in Historisch Museum De Beverlanden.


Waarom offer je daar een vakantiedag voor op? Nou, Jeanny Cobben is mijn eerste handwerklerares. Naast mijn moeder zag Jeanny als tweede het talent, voordat ik het zelf zag of beter gezegd wilde zien. Ik heb bij Jeanny de witwerktechnieken schwalm en reticello mogen leren. Ook Jeanny houdt een blog bij van al haar avonturen. Je vindt haar blog Jeanny's Merklapperie en nog veel meer! hier (klikker de klik).

Historisch Museum De Beverlanden geeft aan Jeanny het podium dat ze verdiend. Wist je dat dit museum een officieel museum is geworden? Van harte gefeliciteerd en meer dan terecht! Bezoek gerust eens hun website. Die vind je hier (klikker de klik).

Naast de prachtige tentoonstelling gaf Jeanny op maandag 12 juni een lezing over haar bonte pronkrol. Gelijk 2 vliegen in één klap. Dus met een HEMA-treinkaartje op naar Goes. Genoeg tijd om te handwerken, dus ik had een frivolitéwerkje mee.


Ik test namelijk voor de Frivolitékring Nederland patronen die in het kringboekje komen. Dit patronenboekje wordt 2 keer per jaar verstuurd naar de leden. Wil je ook lid worden of wil je ook testen voor de kring? Stuur geheel vrijblijvend een mailtje naar frivolitekring@gmail.com.

Na aankomst in Goes eerst effe geluncht bij de HEMA met een gratis kopje thee. Altijd leuk zo'n treinkaartje ;) Daarna op naar het museum om alvast de tentoonstelling te bezoeken, voordat de lezing begon. Ik heb veel spullen van Jeanny gezien bij haar thuis. Maar in de tentoonstelling ziet het er nog mooier uit! Herinneringen kwamen boven en het rook weer zoals bij Jeanny thuis. Al mijmerend bekeek ik de tentoonstelling en opeens hoorde ik Jeanny of was het mijn fantasie? Ik schuifelde langzaam richting het geluid en daar stond ze hoor, onze Jeanny! Na een hartelijke begroeting en korte privérondleiding door haar tentoonstelling (wat ben ik toch een bofkont) ging zij zich voorbereiden op haar lezing. Ik stond helemaal te stuiteren en al stuiterend ging ik ook richting de lezing over haar bonte pronkrol. Elk lapje en kantje kwam voorbij met elk hun eigen verhaal. Ook schroomde ze niet om het gebruikte materiaal te delen met de toeschouwers. Het was een gezellig en knus samenzijn. Na de lezing ben ik nog een keertje door de tentoonstelling gelopen. De tweede keer zie je altijd meer ;) Hieronder een korte impressie.

Met dit werkje startte het handwerkavontuur voor Jeanny.


Jeanny had al snel de smaak te pakken. 


En ook Luc en de kinderen moesten eraan geloven. 


Toen werd het tijd voor het echte werk ;)


 Zeg maar nee, dan maakt Jeanny er gewoon twee.


En om het af te leren, ook nog een mini pronkrol :)


Kortom, ook deze tentoonstelling is weer de moeite waard :) Bovenstaande foto's zijn slechts een impressie. Er is nog veel meer te zien. Tot en met 29 oktober heb je de kans om deze tentoonstelling te bezoeken. Meer informatie over deze tentoonstelling vind je hier (klikker de klik). Het wordt nog druk van de zomer met al die handwerktentoonstellingen verspreid over het land. Je kan je handwerkhart ophalen! 

Ik sluit dit blogje af met de volgende woorden.
Jeanny, bedankt voor deze dag met een gouden randje en zoals beloofd:


Daarnaast ben ik ook zo trots op je als een


En jij blijft altijd in mijn



Reacties

Jessica Grimm zei…
Dank je wel voor de mooie foto's Mari-jan. Kunnen we gewoon een beetje met je meereizen. En dat allemaal op 1 kaartje van de HEMA :).
Jeanny zei…
Lieve Mari-jan, wat heb je een mooi verslag van die dag gemaakt. Ik bloos er zelfs van, dank je wel!
Anoniem zei…
Prachtig werk van deze vakvrouw! Heel bijzonder om alles zo bij elkaar te
mogen zien.
Leuke Blog!
Groetjes van assistent Mrt.

Populaire posts van deze blog

Kralenbeursje breien

Workshop Hardanger

Stapjes op videogebied