Sits op zijde

De periode tussen mijn vorige blog Op naar Nantes en deze blog was een beetje rommelig. Ik heb een kleine 2 weken minimaal gehandwerkt, omdat het de hoogste tijd was om mijn nieuwe bed te lakken. Het was een opknappertje, maar geen moment spijt. Het bedje ziet er weer uit als nieuw en slaapt prima! Nu heb ik weer tijd voor mijn handwerkjes, penselen en een blogje :) Om het oude jaar definitief af te sluiten, gaat dit blogje over mijn masterclass Sits op Zijde bij Zijdar in Heemskerk. Tijdens de prachtige tentoonstelling Sits in Leeuwarden is deze masterclass ook gegeven, maar dat zag ik te laat :( Dus de stoute schoenen aangetrokken en Zijdar in Heemskerk een e-mailtje gestuurd. Na wat aandringen, had ik het voor elkaar: in november werd de masterclass nog een keer gegeven! Helaas werd deze door te weinig deelnemers geannuleerd :( Als oplossing kreeg ik een privé-masterclass aangeboden :) Top idee Sarah Ruijter, ontzettend bedankt voor het meedenken! Dus ik in december hopla naar Heemskerk. Op mijn OV-fietsje vanaf het station door de winterse buien naar Zijdar. Weer of geen weer als ik iets in mijn kop heb... Daar werd ik hartelijk ontvangen door Tahira, Alisa en Ria van Els - Dubelaar. Onder leiding van Ria heb ik alle ins en outs van Sits op zijde geleerd. We begonnen met mijn favoriete techniek handbeschilderde Sits.


Daarna was het tamponneren aan de beurt. Nooit geweten hoe veelzijdig die techniek is en wat voor verfijnde resultaten je kan bereiken.



Ook het blokdrukken met eigen gemaakte stempels en bestaande stempels mogen niet ontbreken.


Daarnaast ben ik met een sjabloon aan de gang gegaan en de streepjestechniek.


Of wat dacht je ervan om verschillende technieken te combineren: drukblok en penseel.


De dag vloog voorbij, ik heb enorm genoten en lekker veel geleerd. Ria, Tahira, Alisa en Sarah: ontzettend bedankt!


Tot de volgende keer maar weer!

Handwerken crasht niet
Het heeft altijd bereik 
En de accu is ook nooit leeg :)

Reacties

Unknown zei…
Wat heerlijk om te zien waar je nu weer mee aan t stoeien bent, bij jou lijkt het zo'n natuurlijk proces te zijn om al die handvaardigheden te ontdekken. Wat heerlijk dat ik (van een afstand) mag mee genieten.....

Populaire posts van deze blog

Kralenbeursje breien

Workshop Hardanger

Stapjes op videogebied