Van broderie d'art tot Japans borduren

Ik ben effe bezig met een inhaalslag als het gaat om mijn blogje.
Daarvoor heb ik zeker 2 blogjes nodig :)
Poeh, poeh, wat is er weer veel gebeurd.
Soms houd ik mezelf niet eens bij ;)

We beginnen bij de jaarcursus broderie d'art bij Moniquenwerk in Tilburg.
Wat leer ik een hoop in deze cursus.
Heerlijk!
Dat vindt techniekenspons Mari-jan helemaal niet erg ;)
Op het programma stond de point riche.
Deze heb ik verwerkt in een 3D-blaadje.






Alleen bleek ik een paar inschattingsfouten te hebben gemaakt met mijn 3D-blaadje, zodat het een 2D-blaadje blijft ;)
Tja, ook bij mij gaat het (vaak) niet in 1 keer goed.
Maar met mijn topsportmentaliteit word ik dan alleen maar fanatieker.
Dus uithalen is inmiddels mijn tweede natuur :)
Jullie hebben de 2e poging van het 3D-blaadje nog van mij te goed.

Voor je het weet, is het alweer halverwege februari en welk evenement der evenementen wordt er dan gehouden?
Juist, je mag nooit meer raden: de Handwerkbeurs in Zwolle!
Donderdag 15 februari stond ik weer te stuiteren voor de ingang van de IJsselhallen in Zwolle.
Het enige wat er dan door mijn hoofd gaat is: handwerkbeurs, handwerkbeurs, HANDWERKBEURS!!!
Dit jaar was ik goed voorbereid met mijn trolley.
Meestal haat ik die dingen tijdens een beurs, maar dit jaar kon ik het echt niet dragen.
Dat wist ik al vantevoren.
Oh, oh, oh!
Dus nooit meer een verkeerd woord over de trolley ;)
Eindelijk kon ik mijn verjaardagscadeau namelijk ophalen: een daglicht vloerlamp!



Mooi hè!
Kan ik nog meer handwerken en schilderen :)
Jullie zijn dus gewaarschuwd!
Ook had ik een Mon petit atelier schootkussenpakket besteld bij IkorniQuilt (klik hier, klikker de klik).
Ik loop hier al jaren omheen te dartelen en dit jaar heb ik de knoop doorgehakt.
De keuze is gevallen op de uitvoering in William Morris stoffen.
Zoals je weet, ben ik dol op William Morris.
Neem maar eens een kijkje in mijn blog over William Morris (klik hier, klikker de klik).
Wat heb ik nog meer gescoord op de handwerkbeurs?
Een bolletje sokkenwol en 2 pakjes sokkennaalden.
Als werkje in de trein wil ik namelijk sokken breien.
Gewoon omdat het kan :)
Nog nooit sokken gebreid, maar dat mag de pret niet drukken.
Ik heb gekozen voor het sokkenpatroon Cherry Jam van Drops Design (klik hier, klikker de klik). Inmiddels ben ik bezig met het 2e proeflapje.
Binnenkort zie je wel iets hiervan op mijn blogje verschijnen :)
Dus nog effe geduld.

Tot slot wil ik nog even mijn vorderingen op het gebied van Japans borduren met je delen.
Ik ben bezig met Japans goudwerk.
Een onderdeel daarvan is zilverdraad opwikkelen :)
Opeens had ik een zilveren hand, wie wil dat nu niet?



Op de stof is dit de huidige stand van borduurzaken.



Dat was hem voor deze keer :)
Graag tot de volgende keer maar weer!

Handwerken crasht niet
Het heeft altijd bereik
En de accu is ook nooit leeg :)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kralenbeursje breien

Workshop Hardanger

Stapjes op videogebied