Lace Event OIDFA Zaandam, wat een avontuur!

Ik ben sinds kort lid van de internationale kantvereniging OIDFA (klik hier, klikker de klik voor meer informatie).
De OIDFA was goed wakker.
Voordat ik het wist, had ik ze aan de telefoon.
Wil je 5 workshops Staphorster Stipwerk geven tijdens ons Lace Event in Zaandam?
Uh, wat?!
Na een nachtje slapen heb ik 'Ja' gezegd.
Ik ben altijd wel in voor een avontuur ;)
Ook zag ik de mogelijkheden om Staphorster Stipwerk internationaal op de kaart te zetten.
De Stichting Staphorster Stipwerk is namelijk bezig om dit ambacht op de internationale lijst van immaterieel erfgoed te krijgen.
Deze workshops kunnen daar een steentje aan bijdragen.
Dit zag de Stichting Staphorster Stipwerk (klik hier, klikker de klik) gelukkig ook.
Zij hebben mij enorm goed geholpen en ondersteund!
Zonder de Stichting Staphorster Stipwerk had ik dit avontuur niet aangedurfd :)


De OIDFA had spontaan aangeboden om de bestelling op te halen. 
Voor 50 man verf, stempels, tasjes, potjes etc. met de bus ophalen, zag ik ook niet zo zitten ;)
OIDFA, in het bijzonder Tine Oderkerk, ontzettend bedankt!

Met mijn roze shopper met witte stippen ging ik vrijdag naar Zaandam.
Helaas liet de shuttlebus het een beetje afweten, waardoor ik 20 minuten voor de eerste workshop aankwam op de locatie.
Ik heb een nieuw record workshop klaarzetten neergezet ;)
Iets na 12.00 uur kon ik de eerste deelnemers aan mijn workshop verwelkomen.
Tijdens de workshops mochten de deelnemers een tasje bedrukken.
Het bedrukken van een zwart tasje tijdens de Landleven Beurs in Arnhem was namelijk ook mijn eerste kennismaking met Staphorster Stipwerk.



De workshops waren een groot succes en liepen goed door.
Meer dan de helft van de deelnemers aan mijn workshops kwamen uit het buitenland.
Ik heb Engelsen, Amerikanen, Belgen en Duitsers de basis geleerd van Staphorster Stipwerk.
Wat een feest!
Staphorster Stipwerk is internationaal op de kaart gezet.
Hieronder vind je het resultaat van wat deelnemers binnen een uur produceerde.




Zo leuk hoe iedereen een eigen invulling geeft aan Staphorster Stipwerk!
Ook tijdens de workshops kwamen veel mensen kijken wat we allemaal aan het doen waren.
Mijn mond heeft niet stilgestaan, totdat het evenement was afgelopen.
Daardoor heb ik helaas niets van de internationale kantmarkt kunnen zien.
Maar je moet er wat voor over hebben toch?

Als klap op de vuurpijl heb ik ook een sieradenlijn gelanceerd tijdens het Lace Event.



De sieradenlijn is geïnspireerd op Staphorster Stipwerk en bestaat uit hangertjes voor aan een ketting, oorbellen en sleutelhangers.
Ben je niet op Lace Event geweest en wil je ook zo'n uniek sieraad?
Ik bied ze te koop aan via de website Met de Hand (klik hier, klikker de klik).
Zit er niets voor je bij?
Ik maak ook sieraden in opdracht :)
Stuur gerust een e-mailtje naar handwerkenduizendpoot@outlook.com.

Het succes van de workshops bleef niet onopgemerkt door de regionale pers.
Erik Jan van RTV Noord Holland heeft mij ook een bezoekje gebracht.
Het resultaat was een live-registratie op Facebook en ook nog item voor het nieuwsblokje.
Het item voor het nieuwsblokje vind je hier, klikker de klik en de live-registratie voor Facebook vind je hier, klikker de klik.
Ik zit vrij achteraan in beide filmpjes.
En?!
Kan ik een nominatie van de televizierring verwachten voor aanstormend talent ;)
Geintje :)
Maar het was wel mijn debuut op de (regionale) Nederlandse televisie.
RTV Noord Holland en Erik Jan, bedankt dat jullie het met mij, het Staphorster Stipwerk en het Lace Event aandurfden!

Het Lace Event in Zaandam zal ik niet snel vergeten, wat een avontuur!

Tot de volgende keer maar weer!

Handwerken crasht niet
Het heeft altijd bereik
En de accu is ook nooit leeg :)

Reacties

mrtendrd zei…
Wat een avontuur weer! Gelukkig vielen je workshops over het mooie Staphorster Stipwerk in de smaak. Altijd leuk.
wagihahiha zei…
When the bonus cash is gone, attempt your luck with minimum betting on video poker. While lots of people may think that poker is a sport of luck, it’s also a sport of talent. In reality, when enjoying in} in 슬롯머신 lengthy run|the lengthy term}, it’s one hundred pc talent while luck comes with quick time period play.

Populaire posts van deze blog

Kralenbeursje breien

Workshop Hardanger

Stapjes op videogebied