Toerist in eigen land

Enige tijd geleden heb ik de toerist uitgehangen in eigen land ;)
Op naar de Zaanse Schans in Zaandam
Hoe Nederlands kan je het hebben?


Één keer in de zoveel jaar moet je daar gewoon heen.
Dit keer had ik een goed excuus ;)
In het Zaans Museum (klik hier, klikker de klik) was een kleine kanttentoonstelling.
Deze tentoonstelling is gemaakt voor het Lace Event van de OIDFA in Zaandam.
Mijn avonturen tijdens dit Lace Event vind je in mijn blog 'Lace Event OIDFA Zaandam, wat een avontuur!' (klik hier, klkker de klik).

Was het de moeite waard om af te reizen naar de Zaanse Schans?
Jazeker!
De tentoonstelling was terug te vinden in 2 grote kasten.


De kast bestond uit allemaal laden.
Elke lade verborg prachtige schatten.
Geniet je met mij mee?
We beginnen met een paar mutsen.


Daarna een aantal kragen, waarin kant gecombineerd is met prachtig verfijnd witwerk.
Smullen maar!


Halsdoeken, van een bijzondere hoge kwaliteit.


Kantstroken, heel verfijnd en in een bijzondere goede staat.


Mitaines met zilverkant.
Smelt, smelt, smelt!


Je zal deze mouwstroken en ondermouwen in je bezit hebben gehad :)


Nog een prachtige muts met plumetis, WOW!
Plumetis is met naald en draad geborduurde tule.
Één van mijn favoriete technieken :)


En als toetje nog een aantal kragen, wat een afsluiter!


Natuurlijk mag het Zaans Stikwerk niet ontbreken ;)


De tentoonstelling was klein, maar fijn :)
Je kwam de meest waanzinnige kanten tegen, elke keer als je weer een lade opende.
Zaans Museum, bedankt voor deze prachtige tentoonstelling!

Tot de volgende keer maar weer!

Handwerken crasht niet 
Het heeft altijd bereik 
En de accu is ook nooit leeg :)

Reacties

Lilian zei…
Joh, en niet toen je er tóch was, naar het Honig Breethuis, voor de tentoonstelling van Aafke Buurs?
Nop, ik wist niet dat deze tentoonstelling er was! Ik mis ook wel eens wat Lilian!
mrtendrd zei…
We zijn vlak voor de tentoonstelling afliep, gegaan. Al met al een zeer leerzame, gezellige dag. Om de paar jaar is een bezoekje aan de Zaanse Schans nooit weg: wat een circus! Dikke pret. Je komt er altijd vrolijk vandaan!
Het Zaans museum is een oase van rust en kwaliteit.

Populaire posts van deze blog

Kralenbeursje breien

Workshop Hardanger

Stapjes op videogebied